Translate

۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۳, شنبه

شناورهای صیادی زیستگاه مرجان ها در آب های بندرلنگه را تخریب کردند

Fishing vessels destroyed the coral habitat in the waters of Bandar Lengeh

بندرعباس-ایرنا-۲فروند شناور صیادی که به صورت غیرمجاز از یکی از استان های دریایی همسایه وارد آب های هرمزگان شده بودند، زیستگاه مرجان های دریایی در محدوده بندرلنگه را تخریب کردند.
رییس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این شناورها از محدوده صید قانونی خود خارج شده و با استفاده از تورهای ترال که استفاده از آنها ممنوع است، موجب چندین مورد خسارت های زیست محیطی شدند.
افشین عسکری ادامه داد: این ۲شناور با دستور دادستانی توقیف و به بندرگاه منتقل شده اند و پرونده تخلفات آنها به دادگاه ارسال شد.
وی تخریب زیستگاه آبزیان، صدمه به بستر دریا و صیدگونه های غیرمجاز را بخش دیگری از تخلفات انجام شده اعلام کرد.
به گفته این مسوول، اداره کل حفاظت محیط زیست بابت استفاده از تورهای ممنوعه ترال خواستار جریمه ۳میلیارد ریالی مالکان هر یک از شناورها شده است.

عسکری ادامه داد: خدمه یکی از این شناورها نیز هنگام مواجه شدن با ماموران دریابانی یک تور ترال را پاره و در بستر دریا رها کرده اند که این اقدام موجب گرفتار شدن انواع آبزیان از جمله گونه های مختلف لاک پشت ها در این تورها می شود.
رییس اداره دریایی حفاظت محیط زیست هرمزگان اضافه کرد: این اداره برای این تخلف نیز در لایحه قضایی تنظیم شده، درخواست یک میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال غرامت کرده است.
عسکری اضافه کرد: صید مرجان و کوسه نیز از دیگر قانون شکنی های انجام شده توسط این شناورهاست که جریمه صید هر کیلو مرجان ۴۰میلیون ریال و هر کوسه ۳۰۰میلیون ریال است.
وی یادآور شد: محموله این شناورها شامل ۲تن صید غیرمجاز توسط شیلات توقیف شده و پرونده با شکایت مرزبانی، شیلات و حفاظت محیط زیست هرمزگان در حال پیگیری قضایی است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت دختر پارکورکار در تهران

Verhaftung eines Parkour-Mädchens, das in Teheran arbeitet خبرگزاری هرانا – پس از بازداشت علیرضا جاپلقی، عکاس و پارکورکار ساکن ...