Translate

۱۳۹۹ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

چهار نوکیش مسیحی بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند



Four Christian converts were arrested and transferred to Lakan Prison in Rasht


خبرگزاری هرانا روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، چهار نوکیش مسیحی بازداشتی به دلیل عدم توانایی در تودیع قرار وثیقه، به زندان لاکان رشت منتقل شدند. این شهروندان پیش از این به دادگاه انقلاب این شهر احضار و پس از تفهیم اتهام و تعیین وثیقه بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، چهار نوکیش مسیحی بازداشتی به دلیل عدم توانایی در تودیع قرار وثیقه، به زندان لاکان واقع در شهرستان رشت منتقل شدند.
هویت سه تن از این شهروندان؛ مسلم رحیمی، رامین حسن پور و کاترین سجادپور( همسر رامین حسن پور) عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، این نوکیشان مسیحی بهمن ماه سال گذشته در پی حضور ماموران امنیتی در منزل مورد بازجویی قرار گرفتند و پس از توقیف وسایل و مدارک شخصی به آنها گفته شده بود که به زودی به دادگاه احضار خواهند شد.


این شهروندان پیشتر طی یک تماس تلفنی به شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب رشت احضار شده و پس از تفهیم اتهام، برای هر کدام از این افراد قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شد.
در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: اتهام آنها “عضویت در کلیسای خانگی موسوم به گروه کلیسای ایران” عنوان شده است.
لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.
برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت دختر پارکورکار در تهران

Verhaftung eines Parkour-Mädchens, das in Teheran arbeitet خبرگزاری هرانا – پس از بازداشت علیرضا جاپلقی، عکاس و پارکورکار ساکن ...