Translate

۱۳۹۹ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

افزایش مدت تبعید ابراهیم فیروزی، نوکش مسیحی به شهرستان سرباز


Increasing the "exile period" of Ibrahim Firoozi, a Christian to Sarbaz city

خبرگزاری هرانا میزان محکومیت تبعید ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان ۱۱ ماه دیگر به دلیل آنچه «غیبت» یا «ترک محل اقامت اجباری» عنوان شده، افزایش پیدا کرد. آقای فیروزی از تاریخ ۱ آذرماه سال گذشته پس از ۷ سال زندان، به منظور سپری کردن دوره تبعید خود به این شهرستان مراجعه کرده بود.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میزان محکومیت تبعید ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان ۱۱ ماه دیگر به دلیل آنچه «غیبت» یا «ترک محل اقامت اجباری» عنوان شده، افزایش پیدا کرد..

بر اساس این حکم ابراهیم فیروزی توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به ۸ ماه دیگر تبعید به شهرستان سرباز محکوم شده است.


لازم به ذکر است که سه ماه گذشته به عنوان غیبت لحاظ شده و در مجموع ۱۱ ماه به تبعید وی افزوده شده است.
ابراهیم فیروزی درخصوص صدور این حکم جدید گفته است: “حدود یک ماه پس از حضور در شهرستان سرباز به دلیل مشکلات خانوادگی و صدور اوراق هویتی جدید با حضور در دادسرای شهرستان سرباز تقاضای مرخصی ۱۰ روزه کردم که به صورت شفاهی با مرخصی ۶ روزه‌ام موافقت شد. اما پیش از ابلاغ کتبی، شهرستان سرباز را به مقصد همدان ترک کردم. در این مدت دادسرای شهرستان سرباز مرخصی را به عنوان غیبت به برای دادسرای رباط کریم ارسال کرده بود. با حضور در دادسرای رباط کریم و توضیح ماجرا، قاضی اجرای احکام با صدور نامه‌ای این شش روز را به عنوان مرخصی اعلام کرد. اما در بازگشت به تبعیدگاه، دادسرای شهرستان سرباز، نامه دادسرای شهرستان رباط کریم را فاقد اعتبار دانسته و پرونده غیبت را به منظور تصمیم‌گیری برای این غیبت به دادسرای انقلاب تهران ارسال کرد.

آقای فیروزی از از تاریخ ۱ آذرماه سال گذشته پس از ۷ سال زندان، به منظور سپری دوره تبعید خود به این شهرستان مراجعه و خود را معرفی کرده بود.

ابراهیم فیروزی در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و راهی زندان اوین شد. وی توسط دادگاه انقلاب رباط کریم از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق برگزاری کلاس‌های مذهبی” به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.
آقای فیروزی مجددا در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل شد. در فروردین ۱۳۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام “تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور” موضوع ماده ۴۹۸ قانون مجازات، به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر که در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۵ تشکیل  شده بود، عینا  تایید شد.
این نوکیش مسیحی در دوران محکومیت خود از دسترسی به خدمات پزشکی و اعزام به مرخصی محروم بوده است. مسئولین زندان پس از فوت مادر آقای فیروزی در آذرماه سال ۹۷ نیز از اعزام وی به مرخصی سر باز زدند.
آقای فیروزی سرانجام در تاریخ ۴ آبان ۹۸، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
ابراهیم فیروزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل اعتقادات خود را دارد. وی کارگر تراشکار ۳۵ ساله، ساکن رباط کریم، نخستین بار به دلیل فعالیت‌های تبلیغی در راستای مسیحیت پس از دو بار احضار از سوی نهادهای امنیتی در دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی در این پرونده توسط دادگاه انقلاب کرج به ۵ ماه حبس تعزیری و ۵ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت دختر پارکورکار در تهران

Verhaftung eines Parkour-Mädchens, das in Teheran arbeitet خبرگزاری هرانا – پس از بازداشت علیرضا جاپلقی، عکاس و پارکورکار ساکن ...